Pintér helyén Nyerges kerülhet nyeregbe a ferihegyi őrző-védő piacon is
A Civil Zrt. megvásárlásával Simicska Lajos egykori jobbkeze egy repülőtéri őrző-védő céget is megszerez.
A Civil Zrt. megvásárlásával Simicska Lajos egykori jobbkeze egy repülőtéri őrző-védő céget is megszerez.
Nagy Márton voltaképpen a pár éve csendben elhalt reptérvasút-projekt felélesztését jelentette be. Egy fontos különbséggel: a beruházás legalábbis részben koncesszióban valósulna meg. A miniszter szerint logikus volna a kínai beruházók bevonása. Fatális véletlen: Mészáros Lőrinc és kínai partnerei épp jókor végeznek a Budapest–Belgráddal.
Egy új áruforgalmi repülőtér építését is tervezi a kormány.
Újabb előrelépés történt, de ez még mindig csak a kezdet.
Fónagy János szerint arra törekednek, hogy a lakosságot minél kisebb zajterhelés érje.
Nem kell, hogy a vásárolni kívánt rendszer lelője a drónokat, csak képes legyen azonosítani egyszerre akár több százat is a repülőtér 18 kilométeres körzetében – ez az elvárás a tenderkiírás szerint. Pályázhatna a 4iG tavaly alapított vegyesvállalata is.
A ferihegyi reptér állami kézbe kerülése alkalmából tesszük közzé ismét néhány hónappal ezelőtt, 2024. január 18-án megjelent cikkünket az ügylet akkor ismert hátteréről. Azt írtuk, hogy a kormány annyira meg akarja szerezni a budapesti repülőteret, hogy szavazatelsőbbségi és egyéb különleges jogokat is kész volt átengedni azoknak a befektetőtársaknak, akik hozzásegítik ehhez, és ha eljutnak a szerződésig, Orbán Viktor barátai újabb üzletekhez jutnak.
Folytatódnak a munkák a repülőtérnél lévő közúti csomópontokon.
A miniszterelnök nagyon közeli dátumot mondott a repülőtér visszavásárlása apropóján, holott volt már céldátum a tavaly év vége is.
Érdemes lesz tájékozódni az éppen aktuális lezárásokról.
A reptér közleménye szerint ők mindenben szabályszerűen jártak el a hitelrészletek lehívásakor.
A Turkish Airlines Isztambul-Koppenhága járatának gépén 166-an tartózkodtak.
A tűzoltók azóta megszüntették a füstöt.
Dörzsöli a tenyerét Nagy Márton.
A repülőtér tulajdonosai már november közepén három részre bontották tulajdoni részesedéseiket. Nagy Márton miniszter csak december közepén említette, hogy a franciák mellett még egy vevőt bevennének az üzletbe.
Továbbra sem tudni, miért éri meg az adófizetőknek megvásárolni több száz milliárd forintért a repteret, amikor azt a költségvetés helyzete nem is engedni meg, és közben olyan célokra, mint az egészségügy vagy az oktatás, évek óta nem jut elég támogatás.
A teljes vételár akár hárommilliárd euró is lehet.
Erre 800 milliárd forint körüli összeget kellene összeszedni, ám az Erste-pakettből csak tizedannyi folyik be.
Nem stratégiai eszközöket kell értékesíteni, hogy összejöjjön a pénz, mondta a gazdaságfejlesztési miniszter.